Els 10 refranys catalans més populars. Participa-hi!

Si voleu participar en un joc al que us convida en Víctor Pàmies, envieu-li «per correu electrònic la llista dels 10 primers refranys que us vinguin al cap, sense cap interferència ni influència. Res de mirar llibres. Només tanqueu els ulls, preneu paper i llapis i anoteu els 10 primers refranys que us vinguin al cap … Si, a més a més, em dieu d’on sou (municipi o comarca), podré etiquetar els refranys i oferir resultats per zones».

Tota la informació de la proposta i el correu de contacte, a Raons que rimen.

5 responses to “Els 10 refranys catalans més populars. Participa-hi!

  1. darabuc, moltíssimes gràcies per difondre la meva iniciativa.

    Entre tots esteu aconseguint que arribi on no em pensava que podria arribar. I ja veig les 1.000 enquestes a tocar.

  2. Fet!
    A veure si me’n surten 10…. […]* …. Uff! Sí, ja en tinc més de 10!!!!! 🙂 🙂

    Jo sóc de Barcelona, però els refrans els escoltava de la mare, que era de Tarragona (i la seva família de Torrelles de Foix)…

    Salutacions cordials!

    *Nota del moderador: elimino la llista de la vista pública per petició d’en Víctor.

  3. A mi em va costar arribar als 10, la veritat. Per a mi és com si els refranys dormissin sense fer xivarri ni creuar a la part conscient del pensament fins que una situació t’hi fa pensar i aleshores trobes que van com anell al dit i et vénen a la boca refranys que ni creies saber. Potser la llista que faria d’aquí a un any seria ben diferent? També pot ser que això es noti a nivell personal però l’efecte quedi esborrat en el col·lectiu.

    No vaig precisar que en Víctor demanava d’enviar-li la informació al seu correu en lloc de deixar-la visible als comentaris perquè així segur que no influïm en la tria dels altres. Tinc la temptació de callar-ho, ho reconec, perquè és un gust llegir aquestes llistes, plenes de vida (cada refrany és un pou de costums, llengua, vida pobletana…, i sembla despertar com per art de màgia un conte adormit).

    Salutacions i benvinguda al bloc!

  4. Neus (o Darabuc), ja he copiat la llista. Us agrairia que elimineu el comentari, per no condicionar la tria de possibles participants.

    Gràcies!

Deixa un comentari

