100.000 visites i unes reflexions

Escric aquesta nota quan el bloc, després de dos anys i dos mesos d’activitat, ha rebut 99.715 visites, ha publicat 339 notes i ha gaudit de 616 comentaris. Hora de parar i mirar enrere per seguir endavant amb millor peu?

La lectura és necessària, ho crec així, perquè res no amplia tant els móns possibles del nostre pensament i, per tant, res no ens posa tant en el camí de la pròpia llibertat, la tria d’una vida i la felicitat amb un mateix. S’hi pot arribar per altres camins, però cap no és tan clar ni tan ric com el dels bons llibres. En el foment de la lectura jo veig quatre grans pilars: famílies, escoles (i biblioteques escolars), biblioteques municipals i llibreries; tots quatre caracteritzats, segons els entenc i segons són amb freqüència, pel compromís i la dedicació. Em temo que la majoria de la societat hi viu d’esquena, però crec, esperançat, que tot i essent minoria aquesta és prou nombrosa, forta i apassionada com per tombar la truita i un bon dia situar l’educació (familiar i escolar, cultural, científica i personal) en el bell centre del món, com a única eina de privilegi per assolir un futur millor. Amunt i avall de les terres de la nostra llengua comuna —balear, valencià, català—, aquest és el meu granet de sorra; granet, però ferm i il·lusionat.

Gràcies, d’altra banda, als que llegiu i comenteu, als que discrepeu i m’ajudeu a créixer, i també als que llegiu en silenci. Als que envieu llibres acceptant bonament el principi que la tramesa no suposa la ressenya, per limitacions de temps i de criteri personal. I a tots els companys i les companyes de la xarxa que treballen, cadascú des del seu racó i amb el seu granet de sorra, des de les famílies, les escoles, les biblioteques de tota mena i les llibreries, per difondre la bona literatura infantil i juvenil en català, d’ara i dels nostres clàssics.

Com sempre, la porta dels comentaris és oberta a qualsevol suggeriment de millora.

10 responses to “100.000 visites i unes reflexions

  1. Moltes felicitats! Has trobat el teu espai a la xarxa i la bona feina comporta un públic fidel.🙂

  2. Hola! Comparteixo la teva reflexió. Disfrutem molt de la lectura i estem molt agraïts de poder gaudir d’aquests espais tan meravellosos que són les biblioteques públiques (som grans usuaris de la de Figueres). I les llibreries… trobo que cada vegada costa més trobar bons llibreters/es, dels de sempre, dels que no els cal constantment anar a mirar la pantalla per recomenar-te un bon llibre.
    Aprofito també per dir-te que us hem deixat una participació blogaire d’un dècim de Nadal. Ens han convidat a aquesta iniciativa, i l’hem trobat divertida,
    una abraçada

  3. Gràcies a tots dos.🙂

  4. Enhorabona. Per les visites, sí, però sobretot per la feina. I aquests enllaços ordenadíssims…

  5. Sí, les visites per sí soles no fan diferència: la 100.001 és igual que la 99.999 i la 54.345 o la 10.824, i a mi tampoc no em canvien. Suposo que és l’època de l’any que em fa mirar enrere, igual que per exemple al setembre, que és «l’aniversari» del bloc, vaig sempre a tota marxa i no em paro a celebrar. També crec que passats dos anys jo mateix m’he de dir on sóc i on vull anar. Si vull respondre a la pressió de les novetats o no, si vull saltar els límits polítics que separen la coherència lingüística o no, si vull incloure de manera expressa una abraçada a la resta del que jo crec són pilars de la difusió de la lectura, no per això menys atent a possibles correccions… I bé, obrir la porta un cop més (encara que sigui sempre oberta) a suggeriments de millora.

  6. Àfrica, em quedava pendent: per la xarxa hi ha bons llibreters (bones llibreteres) que sí saben de primera el que tenen entre mans. Si no ho trobes localment, aprofita que amb la xarxa pots canviar de ciutat i poble sense gastar un cèntim de gasoil.

    Gràcies pels bons desitjos.

  7. Ei, Gonzalo, però com passa el temps! Encara recordo quan jo llegia aquell primer raconet de La vieja Iguazú. Des d’aleshores has fet un llarg camí, personal, professional i com a bloguer.
    Pots estar molt content de tota la tasca que estas fent fomentant la LECTURA (hi ho fico amb majúscula amb premeditació i “alevosia”, també amb nocturnitat).
    Tens un raconet a la web de consulta imprescindible, que ens dona molta informació i ens ajuda a reflexionar. Felicitacions per totes les visites, actives i passives, a totes elles els ha aplegat la llavor de la teua tasca. Enhorabona, senyor Gonzalo!!!
    Besadetes amb un brindis, xin-xin.

  8. Moltes felicitats, Gonzalo!
    Aquest “raconet a la web” sempre està ple d’il.lusió i de bons desitjos.
    M’ha agradat molt … “i un bon dia situar l’educació en el bell centre del món, com a única eina de privilegi per assolir un futur millor”.
    És un súper desig que, per “molta gent”, és una realitat.
    Gràcies per tota la teva dedicació.

  9. Gràcies, Sàlvia. Bé ho pots dir, això del camí. Com a mínim, jo tinc la sensació d’haver fet molt de camí en el sentit de creixement personal. Tenir un bloc és molt més enriquidor del que imaginava. El granet de sorra és un granàs per un mateix…

    Una abraçada

  10. Gràcies, Montse. Es pot dir que cada visita és una petita felicitat… Des d’un raconet ben llunyà com el meu, i un no se sent gens sol. És un gran invent això de la xarxa. Hi ha moments de desmai, com a tot, però continuarem amb il·lusió.

    Per cert que justament t’he reenviat un correu, per si em podies ajudar a resoldre una consulta.

    Petons!

Deixa un comentari

