Difícil d’acontentar, de Shel Silverstein

.

DIFÍCIL D’ACONTENTAR

(Per llegir de cap a peus sense respirar)

La Rosa em fa nosa,
l’Aleix m’avorreix,
l’Elena em fa pena,
en Martí és un garrí,
la Marta m’afarta,
l’Adrià és un marrà,
la Felipa m’empipa,
en Bernat és cagat,
la Claror em fa por,
en Guifré és barroer,
l’Ada és guillada,
en Raül és gandul,
la Mar es vulgar,
en Pau és babau,
Darabuc és un ruc
poruc i farruc
i miri allà on miri,
tothom m’és feixuc!
(Uf…)

*

HARD TO PLEASE

(To be said in one breath)
Elaine gives me a pain,
Gill makes me ill,
Winnie is a ninny,
Orin is borin’
Milly is silly,
Rosy is nosy,
Junie is loony,
Gussie is fussy,
Jackie is wacky,
Tommy is balmy,
Mary is scary,
Tammy is clammy,
Abby is crabby,
Patt is batty,
Mazie is lazy,
Tiny is whiney,
Missy is prissy,
Nicky is picky,
And almost everyone
Makes me sicky.
(Whew!)

.

Podeu fer servir la versió lliurement. El millor efecte s’aconsegueix, potser, si us hi afegiu al final o em substituïu a mi. Aquest punt no es troba a l’original, però pels usos en grup o en l’aula va bé, ja que recorda que l’humor ha de començar per un mateix. I si jugueu a ampliar el poema amb nous «insoportables», potser ajuda a evitar de caure en paraules massa gruixudes o utilitzar el poema com a arma, quan és una ironia.

6 responses to “Difícil d’acontentar, de Shel Silverstein

  1. De cap a peus i de peus a cap m’he fet un autèntic embolic poètic. M’encanta aquest poema i la versió teua.

    Besadetes i bon cap de setmana

  2. Per ser també una mica autocrític, val a dir que l’anglès corre més ràpid que el català. Un punt que ja és propi de l’anglès i crec que no es pot reproduir gaire bé per la diferent constitució de la nostra llengua és que allà hi ha més jocs fonètics. Però m’ho he passat molt bé, sigui como sigui.

  3. Al setembre conviuré amb un grup nou per mi. Potser jugarem amb aquest poema. Me’l guardo i ja t’ho diré si ho fem.

  4. Molt bé! Si arribes al final sense ofegar-te, avisa també: jo no tinc tant de pulmó…

  5. Retroenllaç: ‘La vaca’, en mandinga i català, i ‘Hard to please’, en anglès i català, per alumnes de l’aula d’acollida Llagostera, de l’escola Lacustària | Darabuc.cat · literatura per a infants i joves

  6. Retroenllaç: Difícil d’acontentar, de Shel Silverstein pel dia mundial de la poesia. « AMPA IPSE BLOC … un espai per a la comunicació i per a la participació.

Deixa un comentari

