Shaudin Melgar-Foraster us convida a llegir Més enllà del somni

La Shaudin Melgar-Foraster (web, bloc) és una catalana d’origen i canadenca d’adopció que, des de Toronto, us convida a conèixer la seva quatrilogia de llibres sobre un món paral·lel, que ha encetat amb el volum Més enllà del somni (Edicions del Bullent, col·lecció Esplai), recentment traduït a l’anglès com a Beyond the dream. Es tracta d’una història d’aventures fantàstiques on també importen qüestions ben reals com la immigració o la diversitat dels sistemes de govern i la seva relació amb el benestar nacional (amb un punt gul·liverià). A baix us en copio el resum; en aquest enllaç podeu llegir-ne el primer capítol i en aquest altre, la proposta didàctica.

L’Anna, una noieta canadenca de pares catalans, somia una nit que es troba en una vall on s’esdevé una batalla entre ferotges guerrers. L’endemà s’adona que allò que somià potser era real i acaba descobrint que hi ha tot un món més enllà del somni.
En un país de l’altre món, Rocdur, hi viu en Tam, un nen immigrant. Rocdur és cruel i implacable amb els immigrants, però en Tam sempre se’n surt de tot gràcies al seu talent per contar histories.
Més enllà del somni va alternant l’enfocament entre els personatges dels dos mons a mesura que les aventures de l’Anna i en Tam es van succeint.

Anuncis

11 responses to “Shaudin Melgar-Foraster us convida a llegir Més enllà del somni

  1. Aquesta novel·la és molt bona, així ja me la vaig llegir dos cops. Al meu parer, és una novel·la que es llegeix amb facilitat. La Shaudin Melgar-Foraster escriu amb una prosa atractiva i enganxosa que m’ha permès acabar-la en unes setmanes. La trama és interessant i alhora fàcil de seguir (fins i tot hi ha un mapa del món paral·lel a la primera pàgina). Trobo que d’aquesta novel·la se’n podria fer una adaptació en sèrie o programa de televisió i la veritat és que termina d’una manera que m’ha deixat amb anhel del proper volum.

  2. Aquesta és una novel·la fantàstica molt bona, que recomano tant als joves per a qui va adreçada com als adults; fins i tot als que, com jo, no són gaire aficionats al gènere de màgia i bruixots a dojo. Però és que aquesta és diferent: també hi ha màgia, una màgia, tanmateix, que té menys importància que la intel·ligència, la noblesa i la valentia de les dues protagonistes. La trama és molt bona; l’acció, trepidant; els personatges, mol ben dibuixats. Es fa tan interessant que la vaig llegir en menys d’una setmana -i això que té prop de tres-centes pàgines. També penso, com en J. Baille, que se’n podria fer un bon guió per a una sèria de televisió, per a tots els públics! I ara n’epero la segona part amb candeletes.

  3. A mi, personalment, m’ha agradat molt l’agilitat amb que es llegeix i les continues aventures. M’ha semblet que l’has treballat molt, el llibre es molt complert i suposo que t’haurá costat molt crear i perfilar aquest mon paral.lel.
    La história, preciosa! M’ha semblat una história magnífica, com l’Anna i l’Alison es fan amigues tot i les seves diferencies socials, com tracten els rocdurians als poiterians, les históries del Tam…
    Jo, he llegit molts llibres de fantasia, i aquest m’ha semblat un dels més bons,.

    Tinc moltíssimes ganes de llegir el segon.

  4. Moltes gràcies pels vostres comentaris. M’heu animat a prosseguir la història de l’Anna, en Tam i tots els altres personatges. Aviat acabaré el segon llibre i, si us ha agradat el primer, em sembla que aquest us agradarà més encara: molta acció i viatges a més països de l’altre món –Pot, Maiera i les Illes pirates–, ah, i hi trobareu l’Arnom.
    Shaudin

  5. Benvolguda Shaudin,
    sóc professor de català en un Institut d’Ensenyament Mitjà i m’agradaria la manera d’aconseguir els teus llibres perquè, amb vistes a l’any vinent, el pogués recomanar.

    Miquel àngel

  6. Ho sento, Miquel Àngel. Darrerament he estat molt atrafegada amb les meves classes i he passat dies sense mirar aquesta pàgina. I avui m’ho miro i m’adono que hi ha el teu missatge, i jo, fins ara, sense respondre’t.
    La meva novel.la “Més enllà del somni” la va publicar Edicions del Bullent (País Valencià), col.lecció Esplai. Si vius a Barcelona la trobaràs fàcilment a la llibreria Catalònia (Ronda de Sant Pere 3). A Girona la té la llibreria Geli, i a Sabadell la llibreria La Llar del Llibre. No estic segura de quines altres llibreries la tenen, però es pot demanar a http://www.totselsllibres.com/tel/inicio.do
    o bé a l’editorial http://www.bullent.net/1Primera/Primera.html
    A l’editorial pots demanar també la Proposta Didàctica que és un llibret d’exercicis de comprensió del text per a les escoles.
    Moltes gràcies pel teu interès. Espero que llegeixis aquest missatge.
    Shaudin

  7. Shaudin ja he llegit el teu llibre i t’he de dir que m’ha semblat preciós, màgic.
    La història està plena de sensibilitat tant com d’emoció. L’aventura està pressent arreu, fins i tot on el llibre és més tranquil.
    Entrellaces les històries i els escenaris amb mestria, es fa molt entenedor.
    I el millor és que igual el pot llegir i gaudir un nen, un jove o un adult.
    És molt, molt recomanable.
    A tots els que tingueu fills, no importa l’edat ni el sexe, us recomano que els hi regaleu.
    I també als adult, evidentment.
    Et felicito!!

  8. M’ho deixava: el llibre també el podeu encarregar a la llibreria Saltamartí de Badalona: http://www.saltamartí.com.

  9. Saltamartí: costa resistir-se a dur el poema que us dona nom. Però ho de fer en una entrada nova, o es perd la forma.

    En general: Gràcies pels vostres comentaris.

  10. Retroenllaç: Lectures: “Més enllà del somni”, de Shaudin Melgar-Foraster « dietarihumbert

  11. Actualitzo la nota amb la referència a la traducció anglesa i al nou bloc i nova web de la Shaudin.

Deixa un comentari

