Una endevinalla del segle XII o XIII

Si eliminem el títol d’aquest poema d’Alí ibn Hariq de València (1156-1225), ens queda tota una endevinalla. Què pot ser? Us animeu?

.

Sembla que les bodegues tinguen serps
que haguessen entrat, en temps de Noè
per por al diluvi, i en veure pujar
l’aigua de nivell, cadascuna
hagués tret per un forat la llengua.

.

  • Josep Piera, Poemes de l’orient d’Al-Andalus. Edicions 62, 1983. L’any 2000, el poeta publicà El jardí llunyà, on, en un context semifictici, presenta també nombrosos autors i antologa uns quants poemes d’aquesta mateixa tradició.

3 responses to “Una endevinalla del segle XII o XIII

  1. Fa molt temps, vaig escriure 4 línies per descriure a uns nanos com sentia Catalunya. Us en faig un recull perque m’ha agradat aquest espai.
    Ho vaig fer en castellà…però el sentiment és molt molt català.
    diu aixi…

    Dicen, que hace muchos años existió una flor blanquecina que sólo crecia en un campo salvaje de un pais que no recuerdo.Tenia la propiedad de desprender un olor salvaje que atraia a las gentes y en ellas infundia sentimientos diversos. Muchos fueron los que intentaron copiarla, pero su perfume era tan particular como inaccesible y nadie consiguió nunca apropiarse de su fórmula. Sobrevivió al frio, a la lluvia, al viento al fuego…y siempre mantuvo su fragancia y su particular color. Adquirió fama, prestigio…fué grande siendo pequeña , fué presente en el pasado y futuro para quienes aún creen en ella.Muchos son los jardineros que han intentado arrancar sus semillas y vaciar su esencia…pero ni lo mejores mimos consiguen separarla de la tierra que la sembró por primera vez. Resistente a los cambios, sigue creciendo en un terreno seco y poco agradecido que dia a dia hace lo imposible por dejarla sin vida…pero cuando en la noche , la calma vuelve, en complicidad con la luna se rearma de fortaleza para el nuevo dia. Invencible en el tiempo, recupera aliento y sacude de nuevo sus pétalos en busca de la luz que le devuelve la vida.Cuando la contemplas de cerca, puede ser la más bella de las flores, tallo largo , hoja limpia , color particular, perfume de amistad… quienes han querido dominar su virtud, no han podido nunca apreciarla desde ese natural encanto y en su constante insistencia sólo consiguen perturbar su particular belleza.Somos muchos los que dia a dia desde el respeto, intentamos que esa fragancia nos envuelva, y muchos los que hemos conseguido recuperar ese perfume que nunca perdimos, aunque en ocasiones nuestro olfato no lo recuerde…

    Una abraçada per tots.

    catalansreaccionem.wordpress.com

  2. Una abraçada, Carme.

  3. a tu, pels teus escrits…felicitacions i a seguir!.

    catalansreaccionem.wordpress.com

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s