Nou espai web sobre Joana Raspall

Com us anticipava fa uns dies, l’Eugènia Morer ha completat l’espai de la Joana Raspall a la seu de l’AELC. Tant de bo en vinguin més, encara més; però aquest és mereixedor de la visita. Consta d’una presentació, breu biografia, premis obtinguts, bibliografia de l’obra publicada, comentaris sobre la seva aportació literària, fragments d’entrevistes, una antologia i un apartat de vincles petitó —com em temo que és de fet la cultura en català, dit sia sense afany de polèmica—, però que enllaça amb diversos llocs útils: el diccionari d’autors de CLIJCAT, Lletra o l’ajuntament de Sant Feliu de Llobregat (i alguna aportació, si més no, volenterosa —per mi ho dic).

Us deixo amb unes paraules de la Joana, tretes del lloc web del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil:

Ja de petita m’agradava molt la poesia, i després, durant la forçada llarguíssima absència de la nostra cultura a les escoles, em dolia especialment la mancança de poesia als llibres. Quan la lírica dels nostres poetes va anar ressorgint, resultava com un illa desconeguda per a les noves generacions que no hi tenien connexió des de la base escolar. Per això vaig proposar-me, com d’altres ja feien, facilitar camins vers la poesia vivencial i sentimental, senzilla i entenedora, no com a simple joc de mots o de servei didàctic gramatical com s’estilava aleshores. La pretensió de «lluïment personal» en quedava exclosa. Aquest intent d’integrar-me al món dels infants m’ha compensat amb unes experiències bellíssimes que agraeixo profundament.

6 responses to “Nou espai web sobre Joana Raspall

  1. Ja era hora!, que diuen al meu poble. M’encanten els poemes de Joana Raspall i fins ara era difícil trobar la seua obra, la seua bio i bibliografia junt. M’apunto la noticia i ho passe al bloc.

    Com et va? Felicitacions pel nou llibre, xaval, “que te lo tenías calladito” i ja m’he assabentat. T’escric un correu.
    Besadetes

  2. Sí és bona notícia, sí.

    I gràcies! La setmana vinent com a tard pujo alguna nota, que il·lusió me’n fa molta, a pesar d’alguns detalls (com, sobre tot, que s’ha congelat per ara l’edició en català). En tens un de camí, per cert. No en puc enviar ni molt menys els que voldria, però mira, t’ha tocat la sort.😉 Només vigila en obrir el sobre, que no tots són de fiar per allà dins… 😀

    Una abraçada

  3. T’he atorgat el “Premi Arte y Pico”. Passa’t per Antaviana i ho veuràs.

  4. Estic esperant-lo, però ja. Me n’alegro, doncs no em toca mai res de res i aquesta vegada ha tingut sort (un poc manipulada, però sort).

    Moltes besadetes i gaudeix del plaer del “part” d’aquesta nova criatura. Felicitacions artiste.

  5. Ei, no t’oblidis de passar per Antaviana, i recollir el teu premi Art i Pico.

  6. Roser: fet. Sóc cargol, què vols…🙂 Moltes gràcies.

    * *

    Sàlvia: manipulada? No, i ara! Llums i taquígrafs: he fet el sorteig de Cocentaina, hi he posat una bola al bombo… i vés per on! Qui ho havia de dir!😉

    Estic content, sí. No és cap gran text, és de forma molt tradicional (per voluntat de l’editora, en primer lloc) i qui vulgui li podria treure cent defectes. Però ha quedat maco i curiós, en la part gràfica; i en la narrativa, als nanos els agrada l’acció i espero que els piqui una mica a la reflexió. Quant a la resta, sóc cargol, com li deia a la Roser; ja anirem fent camí, a poc a poc.

Deixa un comentari

